Kvízy, rébusy a další hry jako motivační prostředek v chemii
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Výzkumy ukázaly, že druhou nejpožadovanější činností žáků (po chemických pokusech) v hodinách chemie je hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických kvízů, křížovek s chemickou problematikou apod. Protože jde o motivační prostředek (ve srovnání s chemickými experimenty) bezpečný a snadno dostupný, je jeho cílenému využití ve výuce (nejen chemie) věnována v odborné literatuře poměrně velká pozornost. Tato kapitola zkoumá vliv využití databáze dvouoborových interdisciplinárních motivačních úloh určených pro výuku chemie (v kombinaci s přírodopisem, zeměpisem, matematikou nebo fyzikou) na oblíbenost vyučovacího předmětu chemie. |