Kulturnye usloviya stolknoveniya iskusstva i rynka. Art-brend na sovremennom hudozhestvennom rynke.

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Kulturni podminky stretnuti umeni a trhu. Umelecka znacka na soucasnem art-marketu.
Autoři

KHOKHLOVA Elena

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Nauchno-issledovatelskie publikacii
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://scirep.ru/jsrp/JSRP_4_2013.pdf
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Klíčová slova Art market; brand; cultural markets industries; value; quality; cultural product; goods; consumption
Popis The article represents an overview of the changing world of cultural industries and art markets. It tends to avoid criticizing the contemporary state of arts and cultural industries, but to analyze the recent changes of the process of production and consumption of art products. It suggests that it is more valuable to study and characterize the new tools applied to the world of art market than to criticize its state for they do influence the cultural processes and the very cultural products.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.