Prekoncepty (nejen) v zeměpisu – na příkladu Latinské Ameriky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Biologie - chemie - zeměpis |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Preconcept;pupil; diagnosis |
Popis | Prekoncepty představují prvotní kombinaci představ a interpretací přírodních a sociálních jevů v očích žáků. Je zapotřebí počítat s jejich značnou odolnosti vůči změnám. Hrají důležitou roli při dalším poznávání a osvojování nových informací, které se realizuje nejen ve škole. Uskutečněný výzkum prokázal nepříliš vysokou efektivitu vyučovacího procesu na příkladu šestého a osmého ročníku základní školy. Z hlediska učitele by tak prvotním zájmem měla být diagnostika prekonceptů a přizpůsobení výuky získaným informacím. |