Teorie a praxe inkluzivní didaktiky se zřetelem na inkluzivní, otevřené a projektové vyučování

Autoři

VÍTKOVÁ Marie

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V kapitole je charakterizována inkluzivní didaktika jako didaktika, která je určená pro heterogenní skupinu žáků ve třídě. Jsou uvedeny její znaky, ke kterým mj. patří koncentrace na žáka a individualizace kurikula v rámci společného vyučování. K vytvoření inkluzivního vyučování lze využít osvědčené alternativní metody, např. otevřené nebo projektové vyučování s jejich aktualizací na historicky nové pedagogicko-didaktické kategorie. V kapitole jsou uvedeny příklady z praxe s využitím projektového vyučování u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.