K systemizaci problémů provázejících výchovu nadaných dětí (žáků)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V pedagogicko-psychologické literatuře domácí a zahraniční odborné provenience se v současnosti setkáváme s celou řadou nových poznatků o specifických jevech, obtížích, překážkách a problémech, se kterými se setkávají nadané děti a žáci v rodinném a školním prostředí. Záměrem naší studie je orientace v těchto souborech poznatků provázená snahou o jejich funkční uspořádání, které zároveň reflektuje stěžejní tendence v této edukační problematice. Využíváme přitom aktuální nálezy našich výzkumů, které se vztahují ke čtyřem tematickým okruhům, a to k pozitivním vlastnostem nadaných, k jejich asynchronnímu vývoji, k underachivementu a k akademické motivaci. Téma je součástí řešení Výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Brno MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. |
Související projekty: |