EFL learners’ interaction in online discussion tasks: A conversation analysis perspective

Logo poskytovatele
Název česky Interakce studentů anglického jazyka v online diskusních úkolech pohledem analýzy konverzace
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj ACC Journal
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://acc-ern.tul.cz/images/journal/sbornik/ACC-Journal_3_2013.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova interaction; conversation analysis; discussion forum; English as a foreign language
Popis Tato studie se zabývá konverzací na asynchronním diskusním fóru. Prostřednictvím analýzy konverzace bylo analyzováno 42 příspěvků skládajících se z 2 833 slov, které byly vyprodukovány pěti mírně pokročilými univerzitními studenty angličtiny. Analýza odhalila některé mechanismy, které byly základem interakce na fóru. Tyto zahrnovaly: veřejné zprávy a soukromé výměny, vypořádávání se s redundantními a pozdními příspěvky, vyjadřování direktiv a emocí, orientace na úkol. Výsledky nejen potvrzují zjištění z jiných výzkumů, ale také umožňují detailní vhled do specifik fungování skupiny studentů pracujících online.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.