Pohotovost ke kladení otázek u dětí v kontextu nadání a tvořivosti
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Primárním cílem studie bylo ověření vztahu mezi obecnou mírou rozumového nadání a konceptem pohotovosti ke kladení otázek u dětí, což by mohlo vést k rozšíření teorií nadání a informačního chování a současně umožnilo postihnout možné souvislosti mezi počtem a typy otázek vyprodukovaných dětmi a úrovní nadání i tvůrčího myšlení, respektive tvořivosti obecně. Korelační studie kombinovala kvantitativní a kvalitativní výzkumný design a byla zaměřena na objasnění vztahu mezi pohotovostí ke kladení otázek a inteligencí i tvořivostí u dětí. Výzkumnou skupinu tvořily děti mimořádně nadané i děti s běžným rozumovým nadáním v období mladšího školního věku, aby bylo možné postihnout i případné věkové, či genderové odlišnosti. |