Pohotovost ke kladení otázek u dětí v kontextu nadání a tvořivosti

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

SMETANOVÁ Veronika BUREŠOVÁ Iva HAVIGEROVÁ Jana Marie

Rok publikování 2013
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Primárním cílem studie bylo ověření vztahu mezi obecnou mírou rozumového nadání a konceptem pohotovosti ke kladení otázek u dětí, což by mohlo vést k rozšíření teorií nadání a informačního chování a současně umožnilo postihnout možné souvislosti mezi počtem a typy otázek vyprodukovaných dětmi a úrovní nadání i tvůrčího myšlení, respektive tvořivosti obecně. Korelační studie kombinovala kvantitativní a kvalitativní výzkumný design a byla zaměřena na objasnění vztahu mezi pohotovostí ke kladení otázek a inteligencí i tvořivostí u dětí. Výzkumnou skupinu tvořily děti mimořádně nadané i děti s běžným rozumovým nadáním v období mladšího školního věku, aby bylo možné postihnout i případné věkové, či genderové odlišnosti.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.