Exkurze-prostředek propojení a fixace teoretických znalostí s praxí v oboru Fyzika
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Educational excursion; physics; memorizing; learning |
Popis | Teoretické znalosti načerpané v předmětu Fyzika a jejich spádových předmětech je vhodné z hlediska způsobu ukládání informací v naší paměti určitým způsobem fixovat. Verifikovaným prostředkem je vhodně volená Exkurze. Exkurze svou podstatou vytváří provázaný ucelený komplex s informacemi načerpanými v teoretické výuce. Takovou informaci uvedenou do souvislostí s užitím v praxi, paměť pak lépe uchová. Význam Exkurze tedy spočívá v provazování a fixaci teoretického učiva. Exkurze může také pozitivně působit jako motivační stimul pro další vzdělávání, nebo volbu povolání. |