Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field - Discussing the Issues
Název česky | Emoční aspekty učení a vyučování: mapování výzkumného pole - diskuse problémů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Orbis scholae |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | academic emotions; achievement emotions; learning emotions; learning; teaching; instruction; instructional quality |
Popis | Studie pro monotematické číslo podává přehled o mezinárodním výzkumu emocí v kontextu učení a vyučování. Tematizuje teoretické, kontextové, praktické a empirické aspekty problematiky. V první části studie reflektuje klíčový pojem výkladu, jímž jsou emoce; se specifickým důrazem na akademické emoce a výkonové emoce. Dále je v textu rozebírán vliv emocí na žákovské učení a výkony a vztah mezi emocemi a kvalitou výuky. V závěrečné části studie je pozornost věnována akademickým emocím v kontextu různých vyučovacích předmětů. Obecně vzato, studie poukazje na význam emocí pro vzdělávání, speciálně pak pro učení a vyučování ve školách. |