Emotional Aspects of Learning and Teaching: Reviewing the Field - Discussing the Issues

Název česky Emoční aspekty učení a vyučování: mapování výzkumného pole - diskuse problémů
Autoři

GLÄSER-ZIKUDA Michaela STUCHLÍKOVÁ Iva JANÍK Tomáš

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Orbis scholae
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova academic emotions; achievement emotions; learning emotions; learning; teaching; instruction; instructional quality
Popis Studie pro monotematické číslo podává přehled o mezinárodním výzkumu emocí v kontextu učení a vyučování. Tematizuje teoretické, kontextové, praktické a empirické aspekty problematiky. V první části studie reflektuje klíčový pojem výkladu, jímž jsou emoce; se specifickým důrazem na akademické emoce a výkonové emoce. Dále je v textu rozebírán vliv emocí na žákovské učení a výkony a vztah mezi emocemi a kvalitou výuky. V závěrečné části studie je pozornost věnována akademickým emocím v kontextu různých vyučovacích předmětů. Obecně vzato, studie poukazje na význam emocí pro vzdělávání, speciálně pak pro učení a vyučování ve školách.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.