Psychologické a psychohygienické otázky vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluze

Autoři

ŘEHULKA Evžen

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Studie je přehledem základních poznatků z psychologie a psychohygieny, které se vztahují k problematice vzdělávání žáků se zdravotním postižením z pohledu inkluzivní pedagogiky. U žáků se z tohoto aspektu zaměřujeme na náročné životní situace, u rodičů na stresové situace, u učitelů na syndrom vyhoření, v sociálním prostředí věnujeme pozornost stigmatizaci a labelingu a při studiu materiálního prostředí ukazujeme na využití ergonomie. Závěrem naznačujeme možnosti chápat problematiku inkluzivního vzdělávání žáků se zdravotním postižením z hlediska teorie zdraví, přičemž jako výhodnější v této oblasti vidíme použití teorie kvality života.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.