Problematika sourozeneckých vztahů u dětí v ústavní výchově
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola odkrývá problematiku sourozeneckých vztahů u dětí v ústavní výchově. Prezentuje výzkumnou studii, v níž jsme na základě analýzy případových studií vyzdvihli dilemata intervenčních procesů sourozeneckých skupin v podmínkách institucionální výchovy. Podle zákona 109/2002 Sb. je povinností školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy zařazovat sourozence do jedné rodinné skupiny. V praxi však nejsou ojedinělé případy, kdy se ve vztahu sourozenců vyskytnou tak závažné negativní projevy, že je nutné je umístit odděleně. Cílem příspěvku je poukázat nejen na problémy mezi sourozenci v rámci konkrétního ústavního zařízení, ale také na pozitivní projevy v jejich interakcích a možnosti intervence k navázání či zkvalitnění sourozeneckých vztahů u dětí v ústavní výchově. |
Související projekty: |