L’enseignement du systeme pronominal du français en République tcheque : une nécessaire mise au point morphosyntaxique
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Revue du Centre Européen d'Etudes Slaves |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Revue du Centre Européen d'Etudes Slaves - Numéro 3 | Croisements inter-linguistiques franco-slaves | La revue |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | pronouns; subject pronouns; clitics; French; Czech; didactics; unstressed; stressed; actional prospect |
Popis | Tento článek je příležitostí poukázat na didaktickou užitečnost kontrastivní morfosyntaktické analýzy pronominálního systému francouzštiny a češtiny. Jakmile se však chceme dostat někam dál, mimo tuto prostou didaktickou poznámku, dochází u studentů k zakořenění škodlivých návyků spočívajících ve funkční ekvivalenci fr. “je” / č. “já”. Aniž bychom zpochybňovali aktuální stav výuky FLE (francouzštiny jako cizího jazyka), chceme upozornit učitele vyučující francouzštinu studenty, jejichž mateřštinou je čeština, že se žádná metoda, jakkoliv akční, se bez zmíněné kontrastivní analýzy neobejde. |
Související projekty: |