Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s lehkým mentálním postižením – parciální výsledky šetření
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Současné trendy výchovy ke zdraví. Contemporary Trends in Education for Healt. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | inclusion education pedagogue family |
Popis | Společné vyučování postižených a intaktních žáků spočívá ve vytváření takových učebních situací, které zohledňují individuální učební možnosti a potřeby učení všech zúčastněných a umožňuje jim participaci na vzdělávání, na společném vyučovacím procesu. Výzkumná šetření zjišťující specifika takovéto edukace jsou ojedinělá. Hlavním cílem našeho výzkumného šetření bylo popsat některé faktory ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v České republice. Kapitola prezentuje parciální části výzkumu orientovaného na indikátory pohledu pedagoga na žáka s lehkým mentálním postižením v inkluzivní edukaci. |
Související projekty: |