Motivace v procesu autoregulace učení: Výsledky empirického šetření

Autoři

JAKEŠOVÁ Jitka

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem šetření bylo kromě popisu úrovně sledovaných motivačních komponent autoregulace učení objasnit také míru jejich vzájemných závislostí a zjistit příčinné souvislosti, které mohou autoregulaci učení ovlivnit. Znamená to zjištění věkových rozdílů v úrovni motivace, rozdílů dle pohlaví, oboru, formy studia, ročníku a dle aktuální studijní úspěšnosti. V neposlední řadě jsme zjišťovali, jak studenti vnímají svou aktuální studijní úspěšnost, jak jsou s touto úspěšností spokojení a co podle nich nejčastěji rozhoduje o studijním neúspěchu. Úvahy o autoregulaci učení a okolnostech, které ji ovlivňují, mohou být pojaty jako impuls ke strukturaci školního učení a modifikaci profesní přípravy studentů pomáhajících profesí.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.