Guiding gifted pupils and students in Czech school
Název česky | Vedení nadaných žáků a studentů v české škole |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Odborná kniha |
Citace | |
Popis | Monografie je jedním z finálních výstupů výzkumného záměru PdF MU MSM002122443 Speciální potřeby žáků v kontextu RVPZV v období let 2007 – 2013, jehož řešitelkou je prof. M. Vítková. Jeho řešení bylo pojato jako aplikovaný, dlouhodobý intenzivní výzkum, v jehož průběhu byla publikována celá řada studií vztahujících se k problematice integrace žáků se speciálními potřebami, v nichž důležité místo má problematika nadaného žáka. Uvedené příspěvky často konfrontují situaci u nás se stavem problematiky ve vyspělých státech, převažuje v něm zřetel k obecnějším otázkám nadání, jako jsou např. etické aspekty, otázky odměn a trestů, metody práce, specifika rozvoje nadání v mateřské škole a na 1..stupni ZŠ aj. Studie se vesměs opírají o terénní výzkum, který má ovšem různou kvalitu, ale celkově poskytuje solidní pohled na situaci na našich školách. Je třeba vyzvednout kvalitní výpravu i výbavu sborníku. Sborník je publikován v angličtině, čímž oprávněně začleňuje otázky nadaného žáka, jak se jeví u nás, do světového kontextu. |