Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.utb.cz/file/42346/ |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | education; refugee; asylum seeker; migration; reception centre; educational strategy; case study; open coding; analysis |
Přiložené soubory | |
Popis | Text je věnován tématu edukace migrujících osob, konkrétně žáka, který se svojí rodinou získal v České republice status mezinárodní ochrany. První část textu je věnována uvedení do problematiky edukace žáků z řad uprchlíků. Zabýváme se otázkou, kdo je to žák-uprchlík a také se pozastavujeme ve stručnosti nad teoriemi, ze kterých vzdělávání těchto osob může čerpat. Většina textu je pak věnována analýze případové studie, ve které se na danou problematiku snažíme nahlížet očima tří zúčastněních subjektů: matky žáka, učitelky žáka a samotného chlapce. Studie přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili případovou studii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě zatím stojí na okraji zájmu. |
Související projekty: |