Multikulturní výchova cestou výtvarné a dramatické dílny
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Učební texty, pomůcky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Publikace je výsledkem projektového záměru, který probíhal během roku 2013 díky finanční podpoře MŠMT a čtenáře zve k diskuzi o možnostech pedagogických přístupů při realizaci průřezového tématu multikulturní výchovy, které se objevuje v nové koncepci vzdělávání. Autoři publikace spatřují významný potenciál pro realizaci multikulturních témat v dramatické výchově a výtvarné výchově, a to zejména prostřednictvím příběhu. Ten se ve spojení s dramatickými a výtvarnými technikami může stát silným pedagogickým nástrojem vedoucím k prolomení zažitého jednání žáků. Publikace je podporou pro pedagogy k využití strukturované dramatické hry jako způsobu učení. Také představuje možnost multikulturní výchovy v žitém prostoru, ve kterém in situ navazujeme na příběh místa a jeho genius loci. Autoři publikace využívají při tvorbě uměleckých dílen transkulturní přístup. |
Související projekty: |