Od rutinního počítání k objevování

Autoři

NOVÁKOVÁ Eva

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova ;Primary school; mathematics education; research; number games; teaching.
Popis Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci forem a metod výuky v primárním vzdělávání. Rozvíjení počtářských dovedností a počítání zpaměti tradičně patří mezi významné cíle primárního matematického vzdělávání. V našem příspěvku nabízíme jednu z možností, jak změnit standardní, rutinní počítání s přirozenými čísly a poskytnout žákům základní školy příležitost k „malému matematickému bádání“ a k následnému objevování. Využili jsme známých her s čísly a rozšířili jejich původní zaměření o možnost uplatnění badatelsky orientovaného vyučování v běžném prostředí primární školy. Příspěvek shrnuje některé zkušenosti, získané při konkrétním využití v edukační praxi.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.