Od rutinního počítání k objevování
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | ;Primary school; mathematics education; research; number games; teaching. |
Popis | Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci forem a metod výuky v primárním vzdělávání. Rozvíjení počtářských dovedností a počítání zpaměti tradičně patří mezi významné cíle primárního matematického vzdělávání. V našem příspěvku nabízíme jednu z možností, jak změnit standardní, rutinní počítání s přirozenými čísly a poskytnout žákům základní školy příležitost k „malému matematickému bádání“ a k následnému objevování. Využili jsme známých her s čísly a rozšířili jejich původní zaměření o možnost uplatnění badatelsky orientovaného vyučování v běžném prostředí primární školy. Příspěvek shrnuje některé zkušenosti, získané při konkrétním využití v edukační praxi. |