The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers

Název česky Úroveň reflektivních dovedností učitelů mateřských škol
Autoři

HORNÁČKOVÁ Vladimíra SYSLOVÁ Zora HERCÍKOVÁ Eva HOLUBÁŘOVÁ Eva

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 112, International Conference on Education and Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013)
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814012592
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Preschool education; kindergarten; teacher; reflection.
Popis Příspěvek upozorňuje na rezervy přípravného vzdělávání pro učitele mateřských škol v České republice, pokud jde o jejich reflexní dovednosti a hledá možnosti jejich vzdělávání v kontextu kurikulární reformy. Výzkum se zaměřil na kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaného rozhovoru, a kvantitativní analýzu videonahrávek. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu Videograph (Rimmele, 2002), v souladu s metodikou videostudií (Najvar et al, 2011). Výzkumné metody monitorovaly problematiku přípravného vzdělávání a dovedností učitelů mateřských škol. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak učitelé interpretují výsledky své práce s cílem zlepšit je.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.