The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers
Název česky | Úroveň reflektivních dovedností učitelů mateřských škol |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 112, International Conference on Education and Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814012592 |
Doi | http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Preschool education; kindergarten; teacher; reflection. |
Popis | Příspěvek upozorňuje na rezervy přípravného vzdělávání pro učitele mateřských škol v České republice, pokud jde o jejich reflexní dovednosti a hledá možnosti jejich vzdělávání v kontextu kurikulární reformy. Výzkum se zaměřil na kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaného rozhovoru, a kvantitativní analýzu videonahrávek. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu Videograph (Rimmele, 2002), v souladu s metodikou videostudií (Najvar et al, 2011). Výzkumné metody monitorovaly problematiku přípravného vzdělávání a dovedností učitelů mateřských škol. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak učitelé interpretují výsledky své práce s cílem zlepšit je. |