Foreign Language Learning Strategies: Learner Strategy Use and Teacher Strategy Support
Název česky | Strategie učení se cizímu jazyku: Používání strategií žáky a podpora strategií učitelem |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Vztah používání strategií učení se žáků a jejich podpory učitelem byl zkoumán pomocí kvazistandardizovaného dotazníku na strategie učení se cizímu jazyku na druhém stupni základních škol v České republice. Strategie byly klasifikovány na základě čtyř řečových dovedností a psychologických fukních strategií v procesu zpracování informací. Výsledky ukazují, že učitelé uvádí vyšší podporu strategií než uvádějí žáci používání strategií. Nejvíce podporované byly strategie čtení a nejvíce používané byly strategie překládání. Žáci používali různé strategie učení ve vazbě na svého učitele. Další výsledky by měly přispět k obohacení našich znalostí o strategiích učení žáků a jejich vazbě na řečové dovednosti a podporu učitelem ve školních podmínkách. |
Související projekty: |