Praktický význam pedagogické metody, využití pracovních listů, pro studenty učitelství chemie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Work sheets; fixation of the curriculum; practicing |
Popis | V rámci výuky chemie na základní škole může být metoda pracovních listů účinným motivačním nástrojem, pokud je ovšem použita v rozumných, předem plánovaných mezích, např. jako forma domácího úkolu. Z výsledků provedeného výzkumu vyplývá, že nejvíce z této metody vytěží nejnadanější žáci ve třídě. Účinnost této metody u žáků průměrných a slabších lze však na základě výsledků provedeného výzkumu označit za spornou. Výsledky provedeného výzkumu potvrdily, že metoda využití pracovních listů při výuce předmětů na základní škole patří mezi standardní pedagogické metody, u kterých by měl mít učitel možnost volby a rozhodně by neměl být k nadstandardnímu využívání ve výuce nucen. Ukázalo se, že tuto metodu nelze paušálně aplikovat bez rozlišování specifik jednotlivých předmětů. Správné využití metody při výuce na základních školách je také limitováno časovou dotací. |