Psychologie klavírní hry v českých zemích na přelomu 19. a 20. století
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Teoretické reflexe hudební výchovy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_10_1/obsah.htm |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | piano playing;psychology of piano playing;education;Bohemia and Moravia;turn of the 19th and the 20th century |
Popis | Příspěvek analyzuje průběh klavírní výuky na přelomu 19. a 20. století u nás. Výzkum je zaměřený na metodické postupy pedagogů při výuce a na jejich práci s talentovanými žáky, zabývá se také různými typy hudebního nadání. Poukazuje na nedostatky zvl. anatomicko-fyziologické školy a situaci průběžně srovnává s dnešní praxí. Poznatky jsou získány na základě studia dobových klavírních škol, dochovaných materiálů tehdejších hudebně vzdělávacích institucí a dobového tisku. |