Psychologie klavírní hry v českých zemích na přelomu 19. a 20. století

Autoři

KUČEROVÁ Lenka

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Teoretické reflexe hudební výchovy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_10_1/obsah.htm
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova piano playing;psychology of piano playing;education;Bohemia and Moravia;turn of the 19th and the 20th century
Popis Příspěvek analyzuje průběh klavírní výuky na přelomu 19. a 20. století u nás. Výzkum je zaměřený na metodické postupy pedagogů při výuce a na jejich práci s talentovanými žáky, zabývá se také různými typy hudebního nadání. Poukazuje na nedostatky zvl. anatomicko-fyziologické školy a situaci průběžně srovnává s dnešní praxí. Poznatky jsou získány na základě studia dobových klavírních škol, dochovaných materiálů tehdejších hudebně vzdělávacích institucí a dobového tisku.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.