Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School
Název česky | Výuka elementárního čtení a psaní v praxi inkluzivních škol |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; didactics of elementary reading and writing; inclusive didactics |
Popis | V příspěvku je prezentována problematika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. K hlubší deskripci tohoto procesu má přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé. Ze získaných poznatků chceme zjistit, zda v praxi vzniká něco jako inkluzivní didaktika. |
Související projekty: |