Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies
Název česky | Inkluzivní primární školy v České republice a kompetence učitelů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Primary education; teacher`s competencies; pupil with special educational needs; inclusion; research |
Popis | V rámci tohoto výzkumu jsme chtěli zjistit, které kompetence učitele jsou nezbytné pro podporu inkluzivního prostředí. Pro účely tohoto šetření jsme použili výzkumnou techniku, kterou nazýváme "5P" (5 pozitiv). V tříčlenném týmu jsme pozorovali běžné vyučovací hodiny ve školách, které se v souladu s jejich školním vzdělávacím programem deklarují jako inkluzivní. Současně se tyto školy rozhodly pro spolupráci s naší fakultou s cílem podpořit argumenty vlastní sebehodnocení pedagogického výkonu z vnějšího pohledu. Projekt zkoumá strukturu odborných kompetencí učitelů pro inkluzivní vzdělávání na vybraném vzorku škol. |
Související projekty: |