Využití participativních metod při výuce učitelů technických oborů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 8. didaktická konferencia, Zborník príspevkov, DTI Dubnica vad Váhom |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Technical scope, engineering technology, preparation of teachers for the lesson, the methods of teaching the process of participatory methods. |
Popis | Na učitele odborných předmětů technických oborů, praktického vyučování a odborného výcviku jsou kladené vysoké nároky po stránce technické odbornosti, ale současně pedagogických znalostí, dovedností a postojů. Příspěvek se věnuje možností zvyšování efektivity vzdělávání studentů pomocí participativních metod. Je shrnuta podstata aktivizujících vyučovacích metod, spočívající v řešení relativně věrně simulovaných vztahů sociální reality. Vzdělávací efekt předmětných didaktických metod je zajišťován vysokou motivací studentů. Jejich zájem plyne jednak z přesvědčení, že je participativní metody skutečně připravují k výkonu budoucí profese a jednak z pocitu samostatnosti při hledání pro ně nových řešení. Text je doplněn reálným příkladem z výuky předmětu Strojírenská technologie. |