Využití participativních metod při výuce učitelů technických oborů

Autoři

ŠMEJKALOVÁ Kateřina

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference 8. didaktická konferencia, Zborník príspevkov, DTI Dubnica vad Váhom
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Technical scope, engineering technology, preparation of teachers for the lesson, the methods of teaching the process of participatory methods.
Popis Na učitele odborných předmětů technických oborů, praktického vyučování a odborného výcviku jsou kladené vysoké nároky po stránce technické odbornosti, ale současně pedagogických znalostí, dovedností a postojů. Příspěvek se věnuje možností zvyšování efektivity vzdělávání studentů pomocí participativních metod. Je shrnuta podstata aktivizujících vyučovacích metod, spočívající v řešení relativně věrně simulovaných vztahů sociální reality. Vzdělávací efekt předmětných didaktických metod je zajišťován vysokou motivací studentů. Jejich zájem plyne jednak z přesvědčení, že je participativní metody skutečně připravují k výkonu budoucí profese a jednak z pocitu samostatnosti při hledání pro ně nových řešení. Text je doplněn reálným příkladem z výuky předmětu Strojírenská technologie.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.