Včasná intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.

Autoři

SYSLOVÁ Zora

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova intervention; inclusion; preschool education; early intervention
Popis Snahou současné vzdělávací politiky České republiky je vytvořit ve všech školách takové podmínky, které poskytnou všem dětem, žákům a studentům kvalitní vzdělávání nezávisle na jejich schopnostech, individuálních zvláštnostech, znevýhodnění nebo nadání (školský zákon). Stávající vzdělávací model, který jen pozvolna přijímá pro-inkluzívní opatření, však trpí závažnými organizačními, legislativními, personálními, ale i didakticko-metodickými nedostatky. Tyto nedostatky se snaží Česká republika řešit v tzv. Národním akčním plánu inkluzívního vzdělávání. Jeho aplikací do předškolního vzdělávání se zabýváme v následujícím textu se snahou přinést analytický pohled na současný stav a hledat možnosti jejího optimálního zajištění.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.