Včasná intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | intervention; inclusion; preschool education; early intervention |
Popis | Snahou současné vzdělávací politiky České republiky je vytvořit ve všech školách takové podmínky, které poskytnou všem dětem, žákům a studentům kvalitní vzdělávání nezávisle na jejich schopnostech, individuálních zvláštnostech, znevýhodnění nebo nadání (školský zákon). Stávající vzdělávací model, který jen pozvolna přijímá pro-inkluzívní opatření, však trpí závažnými organizačními, legislativními, personálními, ale i didakticko-metodickými nedostatky. Tyto nedostatky se snaží Česká republika řešit v tzv. Národním akčním plánu inkluzívního vzdělávání. Jeho aplikací do předškolního vzdělávání se zabýváme v následujícím textu se snahou přinést analytický pohled na současný stav a hledat možnosti jejího optimálního zajištění. |