Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Prezentace byla zaměřena na seznámení s výsledky výzkumu zaměřeného na zjišťování self-efficacy učitelek MŠ pro spolupráci s rodiči v České republice, který byl realizován v roce 2014. Využitý byl slovenský dotazník Zdatnosť učiteľov spolupracovať s rodičmi (ZdUR) autorů Majerčíkové & Gavory (2011, publikovaný 2013). Profesní zdatnost (self-efficacy) učitele vyjadřuje jeho přesvědčení o svých schopnostech, které jsou propojeny s výkonem učitelské profese. Podobně jako na Slovensku, i české učitelky mají poměrně silné přesvědčení o tom, že činnosti s rodiči zvládají dobře. Z výsledků vyplývá, že nejvyšší dosažené vzdělání není je faktorem, který by ovlivňoval úroveň self-efficacy učitelek. |