Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás.

Autoři

SYSLOVÁ Zora RODOVÁ Veronika

Rok publikování 2014
Druh Uspořádání konference
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Konference se konala s cílem seznámit se s dostupnými výsledky zahraničních studií a porovnat je s výsledky výzkumů českého předškolního vzdělávání. Zvláštní pozornost byla věnována přípravnému vzdělávání učitelů mateřských škol v návaznosti na současné trendy v předškolním vzdělávání. Na její organizaci se podílely tři země – Česká republika (Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně), Slovensko (Pedagogická fakulta Prešovské univerzity v Prešově) a Polsko (Komisja Edukacji Narodowej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie). Spoluorganizátorem konference se stal Jihomoravský krajský úřad. K hlavním závěrům konference patřilo upozornění na nutnost čerpat inspirace ze zahraničních zdrojů (studií, výzkumů, teorie), posílit vzdělávání učitelů mateřských škol (přípravné vzdělávání povýšit na terciární úroveň), posílit spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou, budovat teorii předškolní pedagogiky jako péči a vzdělávání dětí od narození po vstup do primárního vzdělávání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.