Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Pre-school teacher; teacher self-efficacy; cooperation with parents. |
Popis | Profesní zdatnost (self-efficacy) učitele je jeho přesvědčení o svých schopnostech a potencialitách vykonávat učitelské povolání, tedy i spolupracovat s rodiči. V roce 2014 proběhlo výzkumné šetření, které bylo zaměřené na zjišťování profesní zdatnosti (self-efficacy) spolupracovat s rodiči u učitelek českých mateřských škol. Využit byl při tom slovenský dotazník ZdUR (Majerčíková, Gavora, 2013). Z šetření v České republice a z komparace dat ze Slovenska vyplývá, že učitelky českých i slovenských mateřských škol disponují silným přesvědčením o svých schopnostech pro tuto činnost. Nebyly mezi nimi zaznamenány výraznější rozdíly. |