Myths about Gifted Learners from the Perspective of Teachers
Název česky | Mýty o nadaných žácích v pohledu učitelů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | New Educational Review |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | gifted; myths |
Popis | Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký vliv mají mýty českých a slovenských učitelů o nadaných žácích na jejich postoj ke způsobu vzdělávání těchto žáků. Souboru 434 učitelů (366 žen) byly administrovány vybrané položky dotazníku Průzkum postojů a vnímání nadání (Bain, Choate & Bliss, 2006), které mapují nejfrekventovanější mýty týkající se podstaty nadání, sociálních a emocionálních charakteristik nadaných a jejich vzdělávání. Vybrané položky zjišťují i postoj učitelů k různým vzdělávacím modelům, které se při edukaci nadaných nejčastěji uplatňují. |
Související projekty: |