Physics Teacher and Modeling in Teaching Process

Název česky Učitel fyziky a modelování ve vyučovacím procesu
Autoři

VÁLEK Jan SLÁDEK Petr

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Mathematics, Information Technologies and Applied Sciences 2014
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Dynamic model; modeling; web; ICT education
Přiložené soubory
Popis Pro podrobnou analýzu fyzikálních jevů je často nutné mít dostatečný matematický aparát. Nicméně, studenti často nemají odpovídající matematické dovednosti. Tato nevýhoda může být nahrazen modelování různých jevů. Práce s modely, a to i s počítačovými je možné chápat jako mezipředmětové vazby, například mezi fyzikou a matematikou, počítačovými vědami, technikou nebo jinými předměty. Modelování jevů a procesů, se používá ve strojírenství a vědě, ale můžeme také využít svých silných stránek v oblasti vzdělávání. Počítačové modely, práce s grafy a dalšími vizuálními prostředky pomohou studentům pochopit, jevy a procesy. Realizovaný výzkum se zabývá dovedností učitele jako uživatele a / nebo tvůrce modelů. Článek představuje současný stav používání a vytváření modelů založených na vývojovém prostředí v České republice.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.