Inhaltsanalyse der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken
Název česky | Obsahová analýza vizuálních prostředků pro výuku reálií v učebnicích němčiny |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V kapitole jsou prezentovány metodologické postupy při obsahové analýze typů, funkcí a obsahů vizuálních prostředků pro výuku reálií 4 vybraných učebnic němčiny jako cizího jazyka. Autorka vychází z požadavků na obsah učiva současné výuky reálií a z obecných (psychodidaktických) principů tvorby vizuálních prostředků. Hlavní pozornost je věnována tvorbě deduktivně a na základě dat vzniklého kategoriálního systému (výzkumného nástroje). Popsány jsou metodologické postupy a hlavní výsledky obsahové analýzy, v závěru jsou pak diskutovány důsledky pro výzkum a tvorbu učebnic. |