Návrhy pro projektovou výuku fyziky a chemie II
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://k101.unob.cz/kolokvium/7archiv/2014/1abs/0prisp/1navratv.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Project tuition; photocatalysis; solar conversion; self-cleaning surfaces; hydrophilicity; semiconductors; titanium dioxide. |
Přiložené soubory | |
Popis | Fotokatalýza je studována od 60. let minulého století a to zejména v Japonsku. Toto studium začalo nejdříve problémem fotoelektrochemické konverze solární energie. Když bylo zjištěno, že tento proces má velmi malou účinnost, byla pozornost vědců obrácena směrem k technickému využití jevu, kterým jsou samočisticí se povrchy, fotoindukovaná hydrofilita a některé environmentální aplikace. Poněvadž jev fotokatalýzy je typickým interdisciplinárním problémem, může být vhodným subjektem pro projektovou výuku na různých typech škol či univerzit.Cílem našeho příspěvku byl výzkum didaktických možností využití tohoto jevu na školách všech typů. |
Související projekty: |