Fotokatalýza a projektová výuka fyziky a chemie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie/Přírodovědné a technologické vzdělávání pro XXI. století |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Fyzika pevných látek a magnetismus |
Klíčová slova | Project tuition; photocatalysis; solar conversion; self-cleaning surfaces; hydrophilicity; semiconductors; titanium dioxide. |
Popis | Fotokatalýza je studována od 60. let minulého století a to zejména v Japonsku. Toto studium začalo nejdříve problémem fotoelektrochemické konverze solární energie. Když bylo zjištěno, že tento proces má velmi malou účinnost, byla pozornost vědců obrácena směrem k technickému využití jevu, kterým jsou samočisticí se povrchy, fotoindukovaná hydrofilita a některé environmentální aplikace. Poněvadž jev fotokatalýzy je typickým interdisciplinárním problémem, může být vhodným subjektem pro projektovou výuku na různých typech škol či univerzit. Součástí práce jsou i návody na praktická cvičení. Tato cvičení tvoří výzkumnou část práce. |
Související projekty: |