Concept of Knowledge and Research: How to Study Tacit Dimension of Knowledge
Název česky | Pojetí poznání a výzkum: Jak zkoumat tacitní dimenzi znalosti |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Proceedings of The 15th European Conference on Knowledge Management |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | tacit dimension of knowledge; tacit knowledge; research of tacit knowledge |
Popis | Znalost se formje v dynamickém poli ovlivnění a má kognitivní a emocionální obsah. Není konstantní, probíhá neustálou změnou a zaznamenává se v mysli jedince a také ve změnách jeho vnitřního a vnějšího prostředí, které jsou způsobeny jeho jednáním. Část znalosti má svoji explicitní formu (jedinec si její vědom) a tacitní formu (jedinec si jí je vědom málo nebo vůbec). Z toho důvodu autoři v textu používají pojmy explicitní a tacitmní dimenze znalosti. Autoři na konci svého textu představují kvalitativní výzkumný design a dvě hlavní metody analýzy: 1) analýza použitých metafor a 2) analýza struktury narativů, které ve svých promluvách použili lidé, na nichž je tacitní dimenze znalosti zkoumána. |
Související projekty: |