Concept of Knowledge and Research: How to Study Tacit Dimension of Knowledge

Logo poskytovatele
Název česky Pojetí poznání a výzkum: Jak zkoumat tacitní dimenzi znalosti
Autoři

ŠVEC Vlastimil ŠÍP Radim KRÁTKÁ Jana

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Proceedings of The 15th European Conference on Knowledge Management
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova tacit dimension of knowledge; tacit knowledge; research of tacit knowledge
Popis Znalost se formje v dynamickém poli ovlivnění a má kognitivní a emocionální obsah. Není konstantní, probíhá neustálou změnou a zaznamenává se v mysli jedince a také ve změnách jeho vnitřního a vnějšího prostředí, které jsou způsobeny jeho jednáním. Část znalosti má svoji explicitní formu (jedinec si její vědom) a tacitní formu (jedinec si jí je vědom málo nebo vůbec). Z toho důvodu autoři v textu používají pojmy explicitní a tacitmní dimenze znalosti. Autoři na konci svého textu představují kvalitativní výzkumný design a dvě hlavní metody analýzy: 1) analýza použitých metafor a 2) analýza struktury narativů, které ve svých promluvách použili lidé, na nichž je tacitní dimenze znalosti zkoumána.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.