K využití pomůcky při spontánní hře dítěte předškolního věku

Autoři

NOVÁKOVÁ Eva

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 11.–12.11.2014
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Preschool age; play; free/spontaneous game; educational toy; pre-mathematical activities.
Popis Volná/spontánní hra je považována za stěžejní aktivitu dítěte předškolního věku. Umožňuje dítěti vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech, naplňovat zájmy, potřeby, zkušenosti dítěte, respektovat individuální tempo, přispívat k rozvoji sociálních vztahů. Příspěvek uvádí námět k využití jedné pomůcky zaměřené k rozvoji předmatematických představ dítěte v domácím prostředí nebo v mateřské škole. Pomůcka je popsána a jsou navrženy činnosti směřující k přiřazování, párování a třídění předmětů dětem známých z reality a vytváření geometrických útvarů v rovině. Jsou prezentovány konkrétní ukázky výstupů jednotlivých aktivit z vlastní produkce dětí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.