K využití pomůcky při spontánní hře dítěte předškolního věku
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 11.–12.11.2014 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Preschool age; play; free/spontaneous game; educational toy; pre-mathematical activities. |
Popis | Volná/spontánní hra je považována za stěžejní aktivitu dítěte předškolního věku. Umožňuje dítěti vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech, naplňovat zájmy, potřeby, zkušenosti dítěte, respektovat individuální tempo, přispívat k rozvoji sociálních vztahů. Příspěvek uvádí námět k využití jedné pomůcky zaměřené k rozvoji předmatematických představ dítěte v domácím prostředí nebo v mateřské škole. Pomůcka je popsána a jsou navrženy činnosti směřující k přiřazování, párování a třídění předmětů dětem známých z reality a vytváření geometrických útvarů v rovině. Jsou prezentovány konkrétní ukázky výstupů jednotlivých aktivit z vlastní produkce dětí. |