EDUCOLAND: Propojení vzdělávací teorie a praxe
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vymedzenie obsahu školskej fyziky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | design-based research, theory, practice, physics education |
Popis | Klesající zájem o přírodovědné vzdělávání, včetně fyziky, je spojován se způsobem výuky, který nevyhovuje současným vzdělávacím potřebám žáků. Nejdůležitějším důvodem je zřejmě změna učebního stylu dnešních žáků, příslušníků počítačové NET-generace a odtržení vzdělávacích obsahů od každodenního života. Učitelé intuitivně hledající cestu, jak přírodovědné předměty vyučovat. Experti-výzkumníci se naopak prioritně věnují výzkumům, ale díky přílišné odborné úrovni komunikace nedokáží své myšlenky předat učitelům. Odborníci mluví o mezeře mezi teorií a praxí. V projektu EDUCOLAND jsme se pokusili pomocí konstrukčního výzkumu tuto mezeru překlenout propojením výzkumné sféry se školskou. Jádrem projektu je webový portál, který je spoluvytvářen experty-edukátory a učiteli na školách. |