Přínos IBSE k rozvoji přírodovědné nadaných žáků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Učíme nadané žáky II |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | IBSE; giftedness; science education; development |
Popis | Učitelé hledají vhodné postupy pro vzdělávání přírodovědně nadaných žáků, kteří jsou inkluzí začleňováni do běžných tříd. Jednou z možností je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), které umožňuje vytvořit diferencované podmínky žákům s rozdílnými vzdělávacími potřebami (včetně nadaných) a práci s výkonově rozrůzněnými skupinami žáků. Výstupem našeho konstrukčního výzkumu je skutečnost, že nadaní žáci mohou být pomocí IBSE rozvíjeni způsobem, který odpovídá jejich vzdělávacím potřebám. Příprava přírodovědných učitelů v aplikaci IBSE je cílem evropského projektu PROFILES. |