Aby děti žily dobře a šťastně aneb jak k tomu může přispět předškolní vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Pre-school education; education; relationship to nature; eco-social theory of education; biophile orientation of education; aims and principles of biophile orientation of education. |
Popis | Příspěvek se zabývá otázkou proměny obsahu předškolního vzdělávání v intencích udržitelného rozvoje. Na základě obsahové analýzy kurikula a relevantních pramenů jsou prezentovány možnosti postupného přechodu od orientace protipřírodní k orientaci propřírodní v mateřské škole. Zvláštní pozornost věnuje objasňování podstaty tzv. biofilní orientace, na jejímž základě stanovuje vzdělávací cíle a principy v doméně kognitivní, kognitivně-afektivní, kognitivně-motorické. Ty konkretizuje v podmínkách předškolního vzdělávání se zvláštním zřetelem k práci učitele. |
Související projekty: |