Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Předškolní vzdělávání v teorii a praxi |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | teaching method of observation, preschool education |
Popis | Práce představuje kvalitativní analýzu seminárních prací studentů oboru Učitelství pro mateřské školy Masarykovy univerzity. V seminární práci měli studenti za úkol prokázat dovednost vhodně zvolit objekt k přímému pozorování a navrhnout průběh vlastního pozorování zvoleného objektu s dětmi v mateřské škole. Analýza je zaměřena především na rozbor nejčastějších aspektů a chyb ovlivňujících volbu pozorovaného objektu, realizaci vlastního pozorování, následné zobecnění či shrnutí pozorovaných skutečností a vytváření dalších příležitostí pro aplikaci a využití pozorovaného objektu. Na závěr jsou shrnuta pozitiva využití této didaktické metody u dětí předškolního věku z pohledu studentů výše uvedeného oboru. |