Komparace didaktických prostředků ve výuce fyziky na SŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Educational excursion; physics; memorizing; learning |
Přiložené soubory | |
Popis | Teoretické znalosti v předmětu Fyzika jsou osvojovány žáky na SŠ dle striktně stanovených a předepsaných výukových norem, daných RVP a z něj vycházející ŠVP. Způsob předávání těchto znalostí na žáka se u prezenčního studia primárně uskutečňuje pomocí vyučujícího. Jeho prostřednictvím je žák seznámen při výuce a následně při volnočasové aktivitě studenta (dále VAS) s novými vědomostmi. Takto získané informace memoruje a fixuje prostřednictvím předepsaných výukových materiálů. Sekundárně pak může sám vyučující doporučit tematicky a obsahově vhodné mediální produkty, které mohou zábavnou formou pomoci zakomponovat školní učivo fyziky do širších souvislostí. Tím mohou poskytnout žákovi jak prezenčního tak kombinovaného studia z hlediska způsobu uchovávání informací v lidském mozku větší portfolio (auto)didaktických nástrojů. To s sebou přináší možnost komplexnějšího pojetí a pochopení problematiky fyzikálního učiva. |