Komparace didaktických prostředků ve výuce fyziky na SŠ

Autoři

HANZLOVSKÝ Radovan SLÁDEK Petr VÁLEK Jan

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Educational excursion; physics; memorizing; learning
Přiložené soubory
Popis Teoretické znalosti v předmětu Fyzika jsou osvojovány žáky na SŠ dle striktně stanovených a předepsaných výukových norem, daných RVP a z něj vycházející ŠVP. Způsob předávání těchto znalostí na žáka se u prezenčního studia primárně uskutečňuje pomocí vyučujícího. Jeho prostřednictvím je žák seznámen při výuce a následně při volnočasové aktivitě studenta (dále VAS) s novými vědomostmi. Takto získané informace memoruje a fixuje prostřednictvím předepsaných výukových materiálů. Sekundárně pak může sám vyučující doporučit tematicky a obsahově vhodné mediální produkty, které mohou zábavnou formou pomoci zakomponovat školní učivo fyziky do širších souvislostí. Tím mohou poskytnout žákovi jak prezenčního tak kombinovaného studia z hlediska způsobu uchovávání informací v lidském mozku větší portfolio (auto)didaktických nástrojů. To s sebou přináší možnost komplexnějšího pojetí a pochopení problematiky fyzikálního učiva.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.