K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/1 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Dějiny |
Klíčová slova | teaching history; historian film; sequence analysis of feature film; |
Popis | Příspěvek se zabývá problematikou analýzy sekvencí hraného filmu v dějepisné výuce. Vychází přitom z časové dotace, kterou disponuje dějepisná edukace v českých školách, věkových zvláštností žáka druhého stupně základní školy a důsledků, které tyto skutečnosti pro analytické postupy přinášejí. Stěžejní pasáže jsou věnovány aplikaci a implementaci vybraných požadavků mediální výchovy prostřednictvím hraného filmu. |