Vliv používaní geoinformačních systémů na vnímání zeměpisu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Journal of Technology and Information Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | geoinformation systems; geography; lower secondary school pupils |
Přiložené soubory | |
Popis | Využívaní geoinformačných systémů (GIS) ve vyučování zeměpisu se stává důležitým aspektem vzdělávání, který podporuje motivaci, představivost a v neposlední řadě i úspěšnost žáků a studentů. Výzkumné šetření bylo realizováno u žáků druhého stupně základních škol a mělo za cíl zjistit vliv používání GIS v hodinách zeměpisu na vnímání zeměpisu jako vyučovacího předmětu. Jako další faktory, které vstupovaly do analýz, jsou gender a ročník studia. Celkově se zúčastnilo výzkumného šetření 348 žáků, přičemž u 96 z nich se v hodinách zeměpisu používaly GIS a u 252 ne. Ze statistických metod bylo použito Cronbachovo alfa pro stanovení reliability a analýza rozptylu na zjištění vlivu vybraných faktorů na vnímání zeměpisu. |