Teaching robot programming can be a new opportunity for technical subjects of study

Název česky Výuka programování robotů může být novou příležitostí pro studium technických oborů
Autoři

HRBÁČEK Jiří KUČERA Martin STRACH Jiří

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013)
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova electronics; robotics; work with Technology
Popis Článek ukazuje základní výsledky více než tříletého zkoumání možností výuky programování robotů na základních školách. Cílem je zvýšit zájem o studium technických oborů studia na středních a vysokých školách. Výzkum odhalil mnoho zajímavých skutečností, na základě kterých byla navržena metodika výuky a výroba Robotické stavebnice. Byl vyvinut systém stavebnice, který umožňuje průběžné vzdělávání od základní školy po univerzitu. Konstrukce stavebnice, její vhodnost a kvalita byly odzkoušeny v praxi. Výzkumy ukázaly, že vzdělání má pozitivní vliv na studium, vzájemnou autoritu student - student a student - učitel a žák, kázeň, pracovitost, důslednost a schopnost řešit problémy. Dále má také vliv na oblast bezpečnosti práce a aktivní tvořivé využití IT technologií. Ukazuje konkrétní systémové řešení, které bylo na základě výsledků výzkumu navrženo a realizováno.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.