Globalization, Nationalism and Europe: The Need for Trans-National Perspectives in Education
Název česky | Globalizace, nacionalismus a Evropa: Potřeba transnacionalní perspektivy v edukace |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Human affairs |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Globalization, Nationalism and Europe... |
Doi | http://dx.doi.org/10.2478/s13374-014-0223-z |
Obor | Filosofie a náboženství |
Klíčová slova | curricula; education; identity; modernity; nationalism; myth; pragmatism |
Popis | Studie se skládá z pěti částí, které poskytují čtenáři historicko-sociologickou analýzy, jež vysvětlují úspěch nacionalistického pojetí, a vedou ke specifikování potřeby transnacionální perspektivy v edukaci.V prvních třech částech autor nabízí čtenářům historickou analýzu vzniku nacionalistického myšlení v Evropě, resp. ve střední Evropě. Ukazuje, že nacionalismus znamenal nové souciální pouto, které umožnilo zpětně konsolidovat moderní společnosti. Na druhou stranu studie vysvětluje, proč toto pouto bylo zdrojem mnoha vážných problémů ve střední Evropě - válek, holokaustu, etnických čistek. Čtvrtá část studie ukazuje, jak nacionalismus operuje prostřednictvím nacionalistických mýtů, které utváří národní identitu. V poslední části studie autor ukazuje způsob, jakým nacionalismus ovlivnil jednotlivá kurikula a stanovuje několik maxim ve stanovování kurikulí, jež by nám měly pomoci v přechodu od nacionalistické k transnacionální fázi vývoje společnosti našeho regionu. |
Související projekty: |