Motivace v přírodovědných předmětech
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | motivation, science subjects, behavior, learning process, project, university for children, chemistry, physics, biology, pupil, student |
Popis | Příspěvek vznikl na základě poměrně často probíhajících průzkumů různých druhů motivace žáků v jednotlivých vyučovacích předmětech. Důležitá je motivace i v přírodovědných předmětech - přírodopisu, chemii, zeměpisu a fyzice. Článek poukazuje na důležitost experimentů jako motivačního prvku ke zvýšení zájmu žáků základních a středních škol o přírodovědné předměty. V úvodní části jsou zmíněny modely a výkladové principy motivace. V další části poukazuje na spojitost motivace s oblíbeností předmětů, vymezuje pojem experiment, vnitřní a vnější motivace a zabývá se osobností učitele. Závěr je věnován projektu „Masarykova juniverzita“, jakožto příkladu jednoho z mnoha způsobů, jak přírodovědné předměty zpopularizovat mezi žáky. |