Motivace v přírodovědných předmětech

Autoři

ŠINDELKOVÁ Monika MÁLKOVÁ Alžběta

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova motivation, science subjects, behavior, learning process, project, university for children, chemistry, physics, biology, pupil, student
Popis Příspěvek vznikl na základě poměrně často probíhajících průzkumů různých druhů motivace žáků v jednotlivých vyučovacích předmětech. Důležitá je motivace i v přírodovědných předmětech - přírodopisu, chemii, zeměpisu a fyzice. Článek poukazuje na důležitost experimentů jako motivačního prvku ke zvýšení zájmu žáků základních a středních škol o přírodovědné předměty. V úvodní části jsou zmíněny modely a výkladové principy motivace. V další části poukazuje na spojitost motivace s oblíbeností předmětů, vymezuje pojem experiment, vnitřní a vnější motivace a zabývá se osobností učitele. Závěr je věnován projektu „Masarykova juniverzita“, jakožto příkladu jednoho z mnoha způsobů, jak přírodovědné předměty zpopularizovat mezi žáky.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.