Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Popularizační texty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V roce 2013 proběhl první rok projektu Global Storylines, který realizuje Centrum globálního rozvojového vzdělávání NaZemi ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity. Projekt finančně podporuje Ministerstvo zahraničních věcí. Cílem tohoto projektu je vnést do praxe na prvních stupních základních škol metodiku výuky skrze příběhy, která vznikla v sedmdesátých letech ve Skotsku. Ve Storylines jde o to, aby učitelé a žáci byli partnery v procesu učení. Přístup dává díky společné práci s příběhy ve výuce prostor pro diskusi, brainstorming a jiné skupinové aktivity. Díky tomu, že staví na lidských charakterech, vede žáky k tomu, aby si všímali pocitů stejně jako fakt, umožňuje učiteli navozovat otázky týkající se hodnot, a žáky vede ke zvažování důsledků jejich jednání. Otevírá tedy prostor pro participativní výuku a práci s globálními tématy. Text představuje informace z prvního ročníku pilotování projektu, popisuje, v jakých ohledech se metodika ukázala být přínosnou a naopak, jaký potenciál ještě čeká na vytěžení v dalších letech projektu. Přináší také konkrétní ukázky z praxe pilotování, které byly sebrány v rámci zúčastněného pozorování ve školních třídách. |