Početní úlohy jako účinný nástroj fixace učiva při výuce chemie na základní škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | counting problems; chemical calculations; fixation; teaching methods |
Popis | Podstatou metody fixace učiva pomocí početních úloh je kvalitní zpracování přijímaných informací a dovedností, kdy je mozek žáků při řešení početních operací nucen propojovat informace v kauzálních souvislostech do komplexních logických celků a vytvářet logické postupy. Vyhodnocení výsledků výzkumu provedeného u žáků 9. ročníků základních škol Jihomoravského kraje ukazuje patrný statisticky významný posun v úspěšnosti fixace učiva u žáků, při výuce chemie na druhém stupni ZŠ, při využití metody fixace pomocí početních úloh. Na základě tohoto závěru autor předpokládá, že by tato metoda mohla být úspěšně využívána při výuce ostatních přírodovědných a technických předmětů. |