Studentské pojetí integrované tematické výuky na základní škole

Autoři

VODOVÁ Libuše

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek shrnuje zkušenosti s přípravou a realizací integrované tematické výuky studenty učitelství na základních školách. V posledním ročníku absolvují studenti učitelství na přírodovědných katedrách předmět Didaktika přírodních věd. V průběhu semestru studenti pracují ve čtyřech seminárních skupinách a to vždy pod garancí jednoho z oborových didaktiků přírodovědných kateder. Skupiny jsou sestavovány tak, aby zahrnovaly studenty učitelství přírodopisu, zeměpisu, fyziky a chemie. Návrh výuky pro studenty představuje problém, při jehož řešení nejen aplikují teoretické poznatky do praxe, ale rozvíjí své kompetence. Integrace přírodovědných poznatků v rámci jednoho tématu posouvá studenty blíže k celostnímu vnímání dané problematiky. V závěru semestru je výuka realizována na některé z brněnských škol. Své náměty a zkušenosti pak studenti prezentují ostatním spolužákům během závěrečné konference.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.