Studentské pojetí integrované tematické výuky na základní škole
Název česky | Student Conception of Integrated Thematic Teaching in Primary School |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek shrnuje zkušenosti s přípravou a realizací integrované tematické výuky studenty učitelství na základních školách. V posledním ročníku absolvují studenti učitelství na přírodovědných katedrách předmět Didaktika přírodních věd. V průběhu semestru studenti pracují ve čtyřech seminárních skupinách a to vždy pod garancí jednoho z oborových didaktiků přírodovědných kateder. Skupiny jsou sestavovány tak, aby zahrnovaly studenty učitelství přírodopisu, zeměpisu, fyziky a chemie. Návrh výuky pro studenty představuje problém, při jehož řešení nejen aplikují teoretické poznatky do praxe, ale rozvíjí své kompetence. Integrace přírodovědných poznatků v rámci jednoho tématu posouvá studenty blíže k celostnímu vnímání dané problematiky. V závěru semestru je výuka realizována na některé z brněnských škol. Své náměty a zkušenosti pak studenti prezentují ostatním spolužákům během závěrečné konference. |